Gezonde Voeding

In het Leerhuis kiezen we bewust voor voedzame en biodynamische producten van onze lokale landbouwer, een keuze die diep respect toont voor mens, dier, plant en de aarde. Deze benadering vormt de basis voor een harmonieuze ontwikkeling van zowel individu als planeet. Steiner benadrukte dat voedsel verbouwd op biodynamische wijze niet alleen de fysieke gezondheid bevordert, maar ook positief bijdraagt aan de geestelijke groei van kinderen.

Elke voormiddag genieten we van vers fruit, waarmee we de verbinding met de natuurlijke wereld vieren. Dinsdagen zijn gewijd aan het bakken van brood, een activiteit die de waarde van geduld en ambacht leert. Donderdagen staan in het teken van soep, waarbij de diversiteit van groenten centraal staat en de kinderen de rijke smaken van gezonde, zelfgemaakte gerechten ervaren.

Deze rituelen, diepgeworteld in Steiner's filosofie, leggen een fundament van gezonde voedingsgewoonten en een leven lang respect voor de natuur.